Webshop4u
Image default
Zakelijk

CRM-software voor webshops

Webshops worden steeds populairder, de markt is echt booming. Tijdens de pandemie is het al helemaal door het dak gegaan, wat natuurlijk logisch is vanwege de beperkende maatregelen die waren genomen. De fysieke winkels merken hier de gevolgen van. De concurrent met webshop is harder gaan groeien dan het bedrijf zonder online verkoop.

Voor de winkels met een webshop of winkels die een webshop willen is het belangrijk dat de klantrelaties onderhouden worden en het klantenbeheer op orde is. Met een CRM-systeem bent u een goede weg. Wij leggen u graag uit hoe u met behulp van z’n systeem uw omzet kan verhogen, maar het is belangrijk om CRM uit te leggen.

Wat is CRM?

CRM betekent ‘Customer Relationship Management’ en het omvat het beheren van klantcontact en het automatiseren van processen. Een CRM-systeem vervult de functie om de processen in kaart te brengen in een digitale omgeving. De processen kunnen vervolgens binnen het systeem worden beheerd en worden geoptimaliseerd. Het systeem is daarnaast een database voor alle klantgegevens en data. Daardoor krijgen de bedrijven met z’n systeem meer inzicht in hun klanten.

Maar wat zijn nu de mogelijkheden? Dat leggen wij u nu uit.

Persoonlijke marketingcampagnes

Data, een schat aan informatie wat u kan gebruiken voor persoonlijke marketingcampagnes. Veel webshops laten klanten een account aanmaken op hun website. Dit stelt een webshop in staat om klantgegevens te verzamelen zoals aankoophistorie, leeftijd, interesse’s, etc. Dit kunt u gebruiken om persoonlijke advertenties te maken gericht op specifieke klantgroepen. Het is een bewezen techniek om uw omzet te vergroten.

Optimalisatie van verkoopkansen

Met CRM-oplossingen kunnen potentiële verkoopkansen sneller worden geïdentificeerd. CRM-software laat vaak toe om analyses van verkoopprocessen te maken waardoor het voor e-commerce bedrijven mogelijk wordt gemaakt om continue het te optimaliseren.

Relatiebeheer

Soms een klant benieuwd naar nieuws over het bedrijf. Blijf dan vooral in contact met de klant door middel van een nieuwsbrief. Dat is weer een touchpoint waarin reclame kan worden gemaakt met specifieke advertenties.

Juiste CRM-software voor een webshop

Op zoek naar de juiste software voor uw (nieuwe) webshop? Tempero heeft voor u de softwere. Het biedt uw klanten unieke ervaring die veel vertrouwen opwekken voor uw bedrijf. Het is al wereldwijd de standaard binnen CRM-software.