De snapback voor het imago

De rappers hebben ervoor gezorgd dat de Snapbacks weer helemaal terug zijn van weggeweest. Het werd in een zeer korte tijd het symbool van de straat en streetwear culture. Vooral de jongeren namen deze kledingstijl over en gingen een snapback bestellen. Petten kopen was sowieso altijd al populair onder jongeren, omdat het gemakkelijk is op te zetten. Gemakzucht draagt er ook aan bij dat veel jongeren ervoor hebben gekozen om een pet aan te schaffen. Het is niet meer nodig geworden om je haren te doen in de ochtend, want de pet kan gewoon op. Als we even gaan kijken naar de historie van de snapback dan moeten we terug naar de legende Babe Ruth. Dit was een baseballer die altijd een snapback op had. Zonder snapback zette hij geen stap op het veld. Niet alleen onder de baseballers werd deze cap zeer populair, maar ook bij het basketball, isjhockey en American Football keert deze caps meerdere malen terug. Het is eigenlijk een soort symbool geworden van deze sporten. Naast het symbool staan voor deze sporten, staat de snapback ook symbool voor de kunst, vrijheid en de straatcultuur. Via het internet is het zelfs mogelijk om je snapback helemaal persoonlijk te maken, door zelf de kleuren te kiezen, symbolen en/of afbeeldingen erop te laten bedrukken. Het is ook gemakkelijk om door middel van een snapback te laten zien welke club je support. In Amerika draagt bijna iedere supporter een cap met het logo van hun favoriete team of club erop. Hierdoor laat je je eigen persoonlijke voorkeuren zien aan de anderen. Ieder team heeft een eigen logo, eigen kleuren en ontwerpen om het imago mee op te bouwen en te versterken als symbool van de waarden en de codes die de club hanteren. Het is dus eigenlijk meer een imago object geworden dan een modeverschijnsel.

Voor meer informatie : Bezoek de website