hoog in Google

Hoog in Google

Hebt u een eigen bedrijf, dan hebt u uiteraard ook een website. Tegenwoordig is dat immers de manier waarop u nieuwe klanten aantrekt. Maar dan moet het wel zo zijn dat uw site goed gevonden wordt door potentiële klanten. Een plaats hoog in Google is daarbij erg belangrijk. Gaat u maar eens bij u zelf na hoe u te werk gaat als u via een zoekmachine iets zoekt. U zult waarschijnlijk toe moeten geven dat u, net als bijna iedereen, alleen klikt op de bovenste websites die in de zoekresultaten naar voren komen. De eerste vier of vijf sites worden door de meeste mensen nog wel bekeken, maar verder naar beneden kijken ze vaak niet en er wordt al helemaal niet doorgeklikt naar de tweede pagina met zoekresultaten. Dit geeft meteen aan hoe belangrijk het is om een positie hoog in Google te hebben. Komt uw website immers niet hoog in Google tevoorschijn, dan is de kans klein dat u veel nieuwe mensen met uw pagina bereikt. Natuurlijk heeft het ook dan zin om een website te hebben, voor alle mensen die uw bedrijf al kennen en die graag eens alle informatie erover willen lezen of wat gegevens willen opzoeken. Maar zolang uw webpagina niet hoog in Google staat, zult u niet zomaar nieuwe klanten bereiken die via een zoekterm bij uw bedrijfssite uitkomen. Dat is zonde, want het zorgt ervoor dat u veel minder mensen bereikt dan mogelijk is. Als u namelijk wel hoog in Google komt te staan, zullen veel meer potentiële klanten uw bedrijf vinden, waardoor u de mogelijkheid krijgt uw onderneming te laten groeien met behulp van Metallinks.

Hoe kom ik hoog in Google?

Het mag dus duidelijk zijn dat het erg belangrijk is om hoog in Google te komen staan. Maar hoe bereikt u een dergelijke positie, wat kunt u hier zelf aan doen? Er zijn verschillende manieren om een score hoog in Google te bereiken. Om hoog in Google te komen, kunt u gebruik maken van:

  • linkbuilding
  • zoekmachine optimalisatie
  • zoekmachine adverteren

Wat betekenen al deze termen nu precies? Bij zoekmachine adverteren gaat het om een betaalde dienst, waarbij een reclame van uw bedrijf tevoorschijn komt op het moment dat mensen zoeken op een woord dat betrekking heeft op uw onderneming. U kunt zelf aangeven op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden en waarbij uw reclame dus in beeld moet komen. Hierbij moet u er wel rekening mee houden dat dit dus geld kost iedere keer dat mensen op uw advertentie klikken. Bij zoekmachine optimalisatie wordt op verschillende manieren ervoor gezorgd dat uw website hoog in Google komt te staan of in ieder geval hoger dan dat deze nu staat. Het begint ermee dat uw website goed in elkaar moet zitten, deze moet een goede structuur hebben. Ook de teksten op de site zijn van belang. In deze teksten moeten woorden terugkomen die belangrijk zijn voor uw onderneming en waar u graag op gevonden wilt worden, de zogenaamde zoektermen. Als een term regelmatig terugkeert, weet een zoekmachine dat dit een belangrijk woord is en krijgen internetgebruikers dus uw website te zien op het moment dat zij zoeken op een van de relevante zoektermen. Ook door middel van linkbuilding kan uw website hoog in Google komen. Hierbij zorgt u ervoor dat er andere sites zijn die links naar uw pagina op hun site hebben opgenomen.

Hulp van een expert

Er zijn dus veel verschillende manier om ervoor te zorgen dat uw site hoog in Google komt te staan en goed gevonden wordt door potentiële klanten. Belangrijk om hierbij op te merken is dat zoekmachines als Google natuurlijk op de hoogte zijn van deze trucs en dit proberen te corrigeren. Het is daarom belangrijk dat u op een juiste manier de verschillende mogelijkheden uitvoert, zodat het door Google niet opgemerkt wordt als een speciale handeling. Probeert u bijvoorbeeld hoog in Google te komen door linkbuilding en plaatst u allemaal links naar uw eigen webpagina in reacties op blogs van anderen, dan zal dit zeker herkend worden door de zoekmachine. Deze zal de links dan ook een slechte waardering geven en in ernstige gevallen kan dit soort spam, want zo wordt het door de zoekmachine beschouwd, zelfs leiden tot een complete verbanning uit de zoekresultaten. In plaats van dat u een positie hoog in Google bereikt, bereikt u dus juist het compleet tegenovergestelde. En met zoektermen geldt dit ook. Het werkt niet als u belangrijke termen honderd keer terug laat komen op uw site. Zoekmachines herkennen dit en classificeren het als een onnatuurlijke manier van de website opbouwen. Maar wat is nu de juiste manier om het te doen, hoe doet u het nu goed? Om zeker te weten dat de verschillende tactieken het best uitgevoerd worden en dat u ook daadwerkelijk hoog in Google komt te staan, kunt u dan ook het beste een expert op dit gebied inschakelen. Deze weet immers precies welke verschillende mogelijkheden er zijn en welke activiteiten door de zoekmachines toegestaan worden. Een expert van Metal link kan u helpen om te ontdekken welke zoektermen voor uw onderneming van belang zijn en kan ervoor zorgen dat de teksten op uw website zo geschreven worden dat de zoektermen precies vaak genoeg voorkomen om door zoekmachines opgepikt te worden. Ook kunnen zij u helpen hoog in Google te komen met linkbuilding, door links naar uw site te laten plaatsen op voor uw bedrijf relevante sites.

Voor meer informatie : Bezoek de website