Webshop4u
Image default
Aanbiedingen

PR-trends in 2020, post-COVID-communicatie en online mediaconsumptie

PR-trends van 2020

De PR-industrie heeft de afgelopen jaren verschillende veranderingen ondergaan. Nu het medialandschap is veranderd en nieuwe technologieën meer beschikbaar zijn gekomen, hebben bedrijven betere manieren gevonden om hun identiteit te communiceren. Toen zette de COVID-19-pandemie alles op zijn kop. Nu de vraag van de consument verschuift en bedrijven gedwongen worden op zoek te gaan naar nieuwe manieren om zaken te doen, zal er weinig hetzelfde blijven. Sommige trends die dit jaar aan kracht winnen, zullen de komende jaren echter blijven bestaan.

1) Auteurs zullen geschreven inhoud meer gebruiken dan interviews

In het verleden hebben we mensen ontmoet, gegeten en krachtige bronnen van inhoud verzameld. Tegenwoordig is internet de belangrijkste bron van informatie, dus het is absoluut noodzakelijk dat uw inhoud wordt weergegeven voor zoekopdrachten.

2) Het grootste deel van het budget gaat naar digitaal

Met COVID-19 zijn de budgetten van veel bedrijven verschoven naar digitale technologie. Zoek naar meer kosteneffectieve manieren om uw bedrijf digitaal te promoten. Contentmarketing, een betrouwbare blog en meer posts op sociale media kunnen deel uitmaken van de oplossing.

3) Er zullen nieuwe contentplatforms ontstaan

Met nieuwe platforms zoals Prezi kunt u uw budget verstandig en efficiënt gebruiken. Prezi deed dit door hun eigen videotool te ontwikkelen. Andere veelbelovende platforms kunnen u ook helpen dingen te doen die zelfs de meest bekende platforms niet kunnen.

4) Het zal moeilijker worden om journalisten en makers van inhoud te bereiken

Als iemand over u heeft geschreven, moet u deze inhoud promoten: deel deze op sociale netwerken, voeg toe aan uw e-mailhandtekening, enz. Dan zal de auteur zien dat een van zijn artikelen over jou populair is geworden, mede dankzij jouw hulp, en zal hij erover nadenken om je in zijn volgende publicatie te vermelden.

5) Je moet erg effectief zijn in de virtuele ruimte

De tijd voor communicatie met mediavertegenwoordigers in de perskamer op het evenement zal niet snel komen. Daarom is het belangrijk om effectief op afstand te werken. Gebruik elke minuut verstandig.

Wat leiders moeten doen nadat hun zelfisolatie is beëindigd

Na het einde van het zelfisolatieregime zal het onmogelijk zijn om terug te keren naar de normale gang van zaken. Er komt een nieuw tijdperk dat voor veel bedrijven radicale veranderingen zal brengen. Leiders zullen de belangrijkste beslissingen in hun loopbaan moeten nemen die een duidelijke communicatiestrategie vereisen. Hier zijn mijn 10 belangrijkste tips voor leiders.

1) Actieve communicatie (maar overdrijf het niet)

Zelfs als je mensen niet alle informatie kunt geven die ze nodig hebben, zeg ze dan dat je dat wel kunt. Maar het allerbelangrijkste: maak geen beloftes die u niet kunt nakomen. Wanneer dit wordt onthuld, zullen ze je de rug toekeren.

2) Bereid mensen voor

Zaai de zaden nu zodat toekomstige veranderingen niet als een schok voor het bedrijf komen. U kunt bijvoorbeeld enkele belangrijke informatie verstrekken over wat u in de nabije toekomst van plan bent te adopteren.

3) Gebruik kanalen voor feedback van medewerkers

Iemand moet de trends en sentimenten van uw personeel verwerken en presenteren. Ze kunnen negatieve situaties detecteren die u nu kunt aanpakken om uw moreel te verbeteren.

4) Je hebt deze oorlog niet alleen gewonnen.

Zorg voor communicatie met je bondgenoten. Dit vermijdt toekomstige “oorlogen” en geeft u toegang tot nieuwe denkwijzen. Bovendien zal na de pandemie in veel sectoren consolidatie plaatsvinden, dus start nu de onderhandelingen.

5) Onthoud Beveridge, niet alleen Churchill

Het is belangrijk om alle mogelijke zakelijke beslissingen te overwegen en met het team te bespreken, die vervolgens worden overeengekomen en geïmplementeerd. Elke besluiteloosheid kan uw bedrijf beïnvloeden.

6) Houd uw leiderschapsteam verantwoordelijk

Zorg ervoor dat elke topmanager tijdens deze periode verantwoordelijk is voor het runnen van het bedrijf. Je kunt niet alles alleen op je schouders houden.

7) Kijk niet alleen naar de belanghebbenden, maar verwijder ze

Dit is vooral belangrijk om mensen voor te bereiden op veranderingen op de lange termijn. U moet ervoor zorgen dat uw leiderschapsteam verantwoordelijk is voor het volgen en bijwerken van de belangrijkste belanghebbenden in uw bedrijf.

8) “Herinner me nog eens aan jezelf?”

Ofwel help je mensen tijdens een pandemie, ofwel ben je om andere redenen onvervangbaar. U moet communiceren waarom en hoe u sociaal behulpzaam bent.

9) Betrek communicatieprofessionals bij het nemen van kritische zakelijke beslissingen

Waarom? Ten eerste kunt u zich concentreren op de beslissing en de communicatieafdeling zal uitzoeken hoe de beslissing door het publiek zal worden genomen. Ten tweede helpt het bij het ontwerpen van de juiste berichten.

10) Word een voorbeeld

Veel bedrijven zullen willen weten wat ze nog meer kunnen doen om het voortbestaan ​​van hun bedrijf te verzekeren, inclusief de beslissingen die u hebt genomen. Bedenk wat u met hen kunt delen.

Hebben consumenten in de regio Azië-Pacific hun gewoonten voor digitale mediaconsumptie veranderd tijdens het coronavirus?

De consumptiegewoonten van consumenten op het gebied van digitale media – zowel wereldwijd als in de regio Azië-Pacific – hebben tijdens de pandemie enorme veranderingen ondergaan. In de begintijd van de pandemie was er volgens de observatie van Verizon Media een enorme toename van de belangstelling voor informatie en nieuws over het virus en de gevolgen ervan, hoe landen reageren op de pandemie en gezondheidsadvies en onderzoek naar het virus. Niet alleen zijn steeds meer mensen overgestapt op online media, in het algemeen is de consumptie van online nieuws aanzienlijk toegenomen doordat ze betrouwbare bronnen onder hen hebben gevonden.

Terwijl de nieuwsconsumptie bleef groeien, zagen we ook een verschuiving naar inhoud die mensen hielp het hoofd te bieden aan de crisis, zoals thuiswerken, financiën, entertainment, persoonlijke verzorging en kookgidsen. Als reactie op deze verandering heeft Yahoo een reeks #staywelltogether-content uitgebracht voor Yahoo Singapore en Yahoo TV, gericht op welzijn – van geestelijke gezondheid tot fitheid en ouderschap – en deskundig advies over hoe je mentaal, fysiek en emotioneel gezond kunt blijven.

De vraag naar nieuws groeit naarmate de pandemie voortduurt. Volgens Comscore is in de Verenigde Staten het aantal minuten dat lezers hebben doorgebracht op nieuwssites zoals The New York Times en The Wall Street Journal met 46% gestegen, terwijl het totale aantal bezoeken met 57% is gestegen. In Singapore bereikte de digitale nieuwsconsumptie in maart een recordhoogte. Vergelijkbare stijgingen werden gezien in Hong Kong, Maleisië, Vietnam, Indonesië en Australië.

Terwijl techreuzen zoals Facebook, Twitter, YouTube en TikTok werken aan het promoten van waarheidsgetrouwe inhoud en het devalueren van verkeerde informatie op hun platforms, moeten marketeers ervoor zorgen dat hun merk veilig is en voortdurend beoordelen of de beschikbare inhoud veilig en geschikt is. Marketeers kunnen ook het vermogen ontwikkelen om responsieve advertenties op maat te maken en weer te geven, rekening houdend met de culturele verschillen en empathie van het publiek.

Influencer marketing verandert in 2020

Zoals altijd is er tegenwoordig veel verwarring in influencer-marketing – platformdominantie, aantal volgers en engagementpercentage – maar nu is er sprake van oprechte stem en consumentenvertrouwen. TAKUMI’s nieuwe onderzoek weerspiegelde de dynamiek van de industrie door meer dan 2.000 consumenten, marketeers en influencers in het VK, de VS en Duitsland te ondervragen.

In de afgelopen zes maanden heeft meer dan een kwart van de ondervraagde consumenten (27 procent) aankopen gedaan op basis van YouTube-aanbevelingen, 24 procent meer vertrouwde Instagram-posts en 15 procent vertrouwde influencers op TikTok. Ondertussen belandde 40 procent van de consumenten in Duitsland en 30 procent in het VK die aankopen deden op basis van aanbevelingen op TikTok tussen de 35 en 44 jaar. Dit is een interessant teken dat het platform ROI kan opleveren voor merken die verder gaan dan alleen jonge gebruikers.

De influencer-marketingindustrie is aanzienlijk volwassen geworden sinds 2019, waarbij de zorgen van de consument zijn verminderd door strengere branchewetgeving en professionalisering.

Het vertrouwen van marketeers in verschillende influencer-marketingkanalen varieert, met eerst Instagram, gevolgd door YouTube en vervolgens TikTok. In alle markten beschouwden consumenten Instagram als boeiender, informatief en gebruiksvriendelijker dan TikTok. En marketeers zijn het erover eens dat TikTok het meest creatieve en boeiende kanaal is. Influencer-marketing zal in 2020 grenzen blijven verleggen, innoveren en merken alle kansen krijgen om te groeien in bewustzijn, betrokkenheid en verkoop.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign bureau

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/