Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden dat het je duizelt voor de ogen. Soms kan je dat erg apathisch maken. Dat is natuurlijk wel het laatste dat je als ondernemer wilt. Hier wat tips over hoe je tot een beslissing kunt komen. Begin met een planZomaar wat doen aan marketing is 9 van de 10 keer echt zonde van jouw geld. Je moet eerst helder hebben wat jouw doelen zijn. Wie wil je eigenlijk bereiken? Als je jongeren wilt bereiken ga je over het algemeen niet snel adverteren in een offline krant. Social media marketingEr zijn natuurlijk wel wat algemene kanalen die veel worden gebruikt. Social media wordt veel gebruikt. Er zit wel verschil in leeftijdscategorie die je daar vindt. Ook zijn er bepaalde verwachtingen. Op Pinterest kun je bijvoorbeeld moodboards maken. Pinterest is dus best interessant als jij meubels wilt verkopen. Wat ook kan uitmaken is of je voor business tot business verkoopt of dat je rechtstreeks aan consumenten verkoopt. Als je bijvoorbeeld een massagesalon hebt, ga je wellicht sneller jouw klant bereiken op Facebook dan op LinkedIn. Google ads uitbestedenNog iets om over na te denken is of je alles zelf wil gaan doen. Je moet immers alle ervaring dan nog opbouwen. Ga je Google Ads uitbesteden, dan heb je meer kans op goed resultaat. Google Ads uitbesteden kan aan een online-marketingbureau. Zij hebben de juiste kennis en ervaring in huis om jouw bedrijf naar de top te helpen. Aan Google Ads uitbesteden zitten natuurlijk wel kosten verbonden, maar de investering is het zeker waard. De leercurve is immers korter. Je kunt natuurlijk ook in Google uitgaan van organisch bereik. Dat wil zeggen dat je puur door goede content, redelijk bovenaan staat in de zoekresultaten in Google. Dan moet je natuurlijk wel genoeg kennis hebben van zoekmachineoptimalisatie. Bovendien heb je hier geduld voor nodig. Een combinatie van beide is helemaal mooi. Op die manier krijg je eerst al bezoekers vanuit de Google Ads en op de langere termijn ga je ook organisch bovenaan staan. Dat betekent trouwens niet dat je daarna moet stoppen met jouw Google Ads. Je kunt ook voor nieuwe zoektermen zoeken, voor nog meer bereik. Op die manier zorg je voor de perfect groei van het aantal bezoekers op jouw website. En we weten allemaal: meer bezoekers is meer klanten. |
https://digitalmovers.nl/google-ads-uitbesteden/?lang=nl |