Het rode vlaggetje bij de Amerikaanse brievenbus is een belangrijk onderdeel van het Amerikaanse postsysteem, en is een signaal voor postbezorgers dat een pakket of brief moet worden opgehaald. De United States Postal Service (USPS) gebruikt het rode vlaggetje al meer dan 150 jaar als signaal, en ze worden nog steeds gebruikt. In dit artikel bekijken we waarom er een rode vlag op de US Mailbox zit en hoe die werkt. Geschiedenis van het rode brievenbus vlaggetjeHet idee achter het vlaggensysteem is eenvoudig: het waarschuwt de postbezorgers dat er pakjes of brieven in zitten die wachten op bezorging. De vlaggen waren echter niet altijd rood – oorspronkelijk gebruikte men verschillende kleuren vlaggen, afhankelijk van het soort post dat werd verstuurd. Je gebruikte bijvoorbeeld een blauwe vlag als je iets belangrijks verstuurde, zoals een cheque of een postwissel, en een witte vlag als je een gewone brief of pakje verstuurde. Deze methode veranderde uiteindelijk in het gebruik van slechts één kleur – rood – die de standaard keuze werd voor alle soorten mailings. De rode vlag werd voor het eerst ingevoerd in 1858 tijdens het bewind van president James Buchanan. In die tijd probeerde de postdienst de efficiency in hun bezorgingsproces te verbeteren door efficiëntere methoden van communicatie met postmeesters en andere postbezorgers in te voeren. Door de rode vlag boven op een brievenbus te hangen, konden postmeesters gemakkelijk zien welke haltes aandacht nodig hadden en waar ze vervolgens heen moesten. Deze methode begon als een fenomeen aan de oostkust, maar verspreidde zich uiteindelijk over het hele land toen de Amerikanen op de USPS bleven vertrouwen voor hun postbezorging. Als u tegenwoordig een rode vlag omhoog ziet steken bij een brievenbus of een rode vlag op de veranda ziet staan, weet de post medewerker dat er iets in de brievenbus zit dat speciale aandacht vereist van de plaatselijke postbezorger. Het kan gaan om dringende post, pakketten met gevaarlijke stoffen of zelfs gevaarlijke voorwerpen zoals explosieven of vuurwapens. Zodra iemand dit vlaggetje op de brievenbus omhoog heeft staan, laat hij zijn plaatselijke postkantoor officieel weten dat er iets moet worden opgehaald. De USPS gebruikt ook andere visuele signalen, zoals gekleurde stickers op dozen of “No Mail”-borden die op deuropeningen zijn geplakt, om aan te geven wanneer speciale maatregelen nodig zijn voor afhaalverzoeken. Wat doet het rode vlaggetje op de brievenbus?Tegenwoordig vertrouwen de meeste mensen uit de USA nog steeds op rode vlaggetjes bij hun us mailbox. Dit om aan te geven wanneer ze uitgaande post klaar hebben staan om te worden opgehaald door hun plaatselijke postbode. Het gebruik van een rode vlag op de brievenbus is in Amerika niet meer wettelijk verplicht. Het wordt in dit land echter wel aanbevolen, omdat het een handig visueel signaal is voor zowel uzelf als bezoekers die iets willen afgeven terwijl u niet thuis bent. Bovendien zorgt het ervoor dat belangrijke leveringen niet over het hoofd worden gezien. In Nederland wordt eigenlijk helemaal niet met rode vlaggetjes gewerkt. Wij hebben ook geen service dat Postnl bij ons thuis post of pakketten op komt halen. In de USA is dat allemaal anders geregeld. Maar daar wonen de mensen vaak ook veel verder uit elkaar en is er niet altijd een post service punt in de buurt. Wilt u als Nederlander toch graag een Amerikaanse brievenbus met vlag? Er zijn in Nederland verschillende stijlen beschikbaar, zodat u er een kunt kiezen die het beste bij uw behoeften past en bij het ontwerp van uw huis of brievenbus past. Kijk voor inspiratie maar een op de site van Brievenbuswebshop.
|
https://www.brievenbuswebshop.nl/us-mailbox |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Fijne verjaardag cadeaus met foto Een gegraveerde rode wijnfles zorgt voor een uniek en attent cadeau met foto, vooral voor wijnliefhebbers. Bij speciale gelegenheden zoals verjaardagen, jubilea of feestdagen kan...
- Wijnglazen voor blind tasting: Gaat het een trend worden? Wijnglazen maken steeds vaker een hele ontwikkeling door. Liefhebbers van wijn gaan zich er ook meer in verdiepen. Ze kijken welk glas er goed past...
- Houten huizen: onderhoud en renovatie Het is geen geheim dat houten huizen een zeer populaire manier worden om vrije tijd door te brengen tijdens het zomerseizoen. Als het weer...
- PR-trends in 2020, post-COVID-communicatie en online mediaconsumptie PR-trends van 2020 De PR-industrie heeft de afgelopen jaren verschillende veranderingen ondergaan. Nu het medialandschap is veranderd en nieuwe technologieën meer beschikbaar zijn gekomen, hebben...
- Beveilig uw huis voor het voorjaar Beveilig uw huis voor het voorjaar Iedereen verdient een goede voorjaarsvakantie, maar het is moeilijk om je geen zorgen te maken over de veiligheid van...
- Serieus bouwen aan linken Linkbuilding is een serieuze zaak. Doe bijvoorbeeld geen grootschalige linkuitwisselingen. Het is prima om backlinks te verhandelen met een zakenpartner, maar verder worden grote link...