|
Webshops worden steeds populairder, de markt is echt booming. Tijdens de pandemie is het al helemaal door het dak gegaan, wat natuurlijk logisch is vanwege de beperkende maatregelen die waren genomen. De fysieke winkels merken hier de gevolgen van. De concurrent met webshop is harder gaan groeien dan het bedrijf zonder online verkoop. Voor de winkels met een webshop of winkels die een webshop willen is het belangrijk dat de klantrelaties onderhouden worden en het klantenbeheer op orde is. Met een CRM-systeem bent u een goede weg. Wij leggen u graag uit hoe u met behulp van z’n systeem uw omzet kan verhogen, maar het is belangrijk om CRM uit te leggen. Wat is CRM?CRM betekent ‘Customer Relationship Management’ en het omvat het beheren van klantcontact en het automatiseren van processen. Een CRM-systeem vervult de functie om de processen in kaart te brengen in een digitale omgeving. De processen kunnen vervolgens binnen het systeem worden beheerd en worden geoptimaliseerd. Het systeem is daarnaast een database voor alle klantgegevens en data. Daardoor krijgen de bedrijven met z’n systeem meer inzicht in hun klanten. Maar wat zijn nu de mogelijkheden? Dat leggen wij u nu uit. Persoonlijke marketingcampagnesData, een schat aan informatie wat u kan gebruiken voor persoonlijke marketingcampagnes. Veel webshops laten klanten een account aanmaken op hun website. Dit stelt een webshop in staat om klantgegevens te verzamelen zoals aankoophistorie, leeftijd, interesse’s, etc. Dit kunt u gebruiken om persoonlijke advertenties te maken gericht op specifieke klantgroepen. Het is een bewezen techniek om uw omzet te vergroten. Optimalisatie van verkoopkansenMet CRM-oplossingen kunnen potentiële verkoopkansen sneller worden geïdentificeerd. CRM-software laat vaak toe om analyses van verkoopprocessen te maken waardoor het voor e-commerce bedrijven mogelijk wordt gemaakt om continue het te optimaliseren. RelatiebeheerSoms een klant benieuwd naar nieuws over het bedrijf. Blijf dan vooral in contact met de klant door middel van een nieuwsbrief. Dat is weer een touchpoint waarin reclame kan worden gemaakt met specifieke advertenties. Juiste CRM-software voor een webshopOp zoek naar de juiste software voor uw (nieuwe) webshop? Tempero heeft voor u de softwere. Het biedt uw klanten unieke ervaring die veel vertrouwen opwekken voor uw bedrijf. Het is al wereldwijd de standaard binnen CRM-software. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Een ERP-softwaresysteem voor uw webshop Overal verplaatst de handel naar het internet. U leest hier ERP-software specifiek voor webshops kan betekenen, want niemand komt er meer onderuit. Bijna geen enkele...
- Zelf de grootte van je garagebox bepalen Als je een garagebox wil huren dan moet je van tevoren zeker weten dat je niet meer betaalt dan nodig is. Daarom is het belangrijk...
- Webshop laten maken, wat komt erbij kijken? Heb jij een mooi product dat je wil verkopen? Dan is het zeker belangrijk dat jij ook een webshop hebt. Veel mensen zoeken namelijk eerst...
- Webshop laten maken, welk CMS kies je? Ben je van plan om een webshop te laten maken voor je bedrijf? Of je nu een beginnend ondernemer bent of een winkelier die de...
- Webwinkel starten? Volg deze 5 stappen. Het is hedendaags relatief eenvoudig om een webshop te starten. Met de komst van grote e-commerce platformen zoals Shopify, WIX, WooCommerce, Lightspeed, etc, is het...
- Een webshop starten doe je zo Het is door de komst van het internet tegenwoordig een stuk makkelijker om geld te verdienen vanuit je eigen huis. Je kunt via het internet...





